Despre medicina

Informatii si stiri medicale

Importanta consumului de fructe si legume

Aproape 3 milioane de decese provocate de AVC si bolile cardiovasculare pot fi asociate cu un consum mic de fructe si legume.
fructe si legume beneficii, fructe si legume risc redus de boli cardiovasculare

Sursa: Pexels

Un studiu prezentat la intalnirea anuala a Societatii Americane de Nutritie, Nutrition 2019 a aratat ca 3 milioane de cazuri de deces provocate de accidentul vascular cerebral (AVC) si de bolile cardiovasculare au putut fi asociate cu un consum mic de fructe si de legume.


Pentru a ajunge la aceasta concluzie cercetatorii au adunat date din 2010 legate de alimentatie si dieta care au cuprins aproximativ 82% din populatia globului si au inclus 113 din 187 de tari.


Acestia au analizat apoi datele fiecarei tari cu privire la decesele provocate de boala coronariana si AVC, pentru a determina rata de mortalitate cauzata de bolile cardiovasculare, ceea ce a rezultat astfel la aparitia urmatoarelor rezultate:

  • Consumul mic de fructe:
    Cauza deces : Accident vascular cerebral : 1.3 milioane
    Cauza deces : Boli cardiovasculare : 520,000
  • Consumul mic de legume:
    Cauza deces : Accident vascular cerebral : 200,000
    Cauza deces : Boli cardiovasculare : 800,000


Tarile care au avut consumul cel mai mic de fructe si legume au avut si numarul cel mai mare de decese din motive cardiovasculare. Ca urmare, tarile din Asia de Sud, Asia de Est si Africa Subsahariana, unde putine fructe sunt consumate au prezentat numarul cel mai mare de decese provocate de accidentul vascular cerebral.


Tarile care au avut un consum mic de legume, cum ar fi Asia Centrala si Oceania au prezentat numar ridicat in ceea ce priveste bolile cardiovasculare.


In mod individual, numarul cel mai mare de decese provocate de AVC datorat consumului mic de fructe si de legume a fost gasit in China si in India.


Cum protejeaza fructele si legumele sistemul cardiovascular?

Fructele si legumele contin atat fibre cat si potasiu, magneziu si antioxidanti, ceea ce ajuta la protejarea impotriva hipertensiunii arteriale si a nivelului ridicat de colesterol. Mai mult decat atat, fructele si legumele pot ajuta la mentinerea sanatoasa a microbiotei intestinale.

Toate aceste beneficii, impreuna cu sansele mai mici de aparitie a supraponderabilitatii sau a obezitatii dovedesc faptul ca fructele si legumele nu numai ca imbunatatesc sanatatea cardiovasculara ci si reduc sansele de aparitie al unor afectiuni sau factori de risc specifici.


Majoritatea oamenilor se gandesc la mancare doar in termeni de calorii, vitamine si mentinerea unui consum mic de sare si zahar. Aceste descoperiri indica faptul ca aria de gandire cu privire la alimentatie ar trebui sa se extinda, astfel incat sa curpinda si alimente protectoare cum ar fi fructele si legumele, conform autorului Dariush Mozaffarian.


Cantitatea necesara de fructe si legume?


In mod surprizantor consumul de fructe si de legume nu trebuie sa fie intr-o cantitate mare pentru a reprezenta o dieta sanatoasa. Aproximativ 300g de fructe si 400g legume pe zi sunt destul pentru a fi considerate un aport optim. Mai mult decat atat, deoarece exista o varietate atat de mare de legume si de fructe, introducerea acestora in dieta curenta nu ar trebui sa fie prea greu de realizat.


In concluzie, consumul unei cantitati adecvate de fructe si de legume reduce cu mult riscul de deces provocat de bolile cardiovasculare sau de accidentul vascular cerebral.

Acest articol este de natura informativa si nu inlocuieste un consult medical specializat.
www.despre-medicina.ro , proprietarul cat si colaboratorii sai nu pot fi considerati raspunzatori pentru niciun prejudiciu/pierdere de orice fel.

Surse:

News-Medical

Eventscribe